"Füledbe dúdol egy régi dalt, s ez az az álom ami mindig ébren tart..."

Maja naplója

Tea Book tag - azaz a két szerelmem: tea és könyv

2015. december 18. - MAja

Nem igazán látom értelmét a tetemes mennyiségű tag-es bejegyzéseknek de van egy pár amihez viszont én is csatlakoztam. Ilyen pl. ez a tea+könyves poszt.

(Az eredeti blogokat itt találjátok: http://www.realthoughts.hu/2015/11/teaholizmus-tea-book-tag.html és http://konyveskontent.blogspot.hu/2015/09/tea-book-tag.html )

Lássuk tehát azokat a bögréket a könyvkupac(ok) mellett :)

1. INSTANT TEA: a legrövidebb könyv, amit tavaly olvastál.

Ha jól emlékszem akkor  Ketész Imre K. dosszié című önéletrajzi írása. Bár az író nem ismeri el, hogy ez önéletrajz lenne, de ha végigérünk rajta egy igencsak összetett képet kapunk az íróról: hozzáfűzném a (mindenki által agyonemlegetett) Sorstalanságot nem voltam hajlandó végigolvasni még annak ellenére sem, hogy érettségi tétel volt emelten. Egyszerű okom van/volt rá: szerintem nem az a legjobb írása. Tőlem a K. dosszié sokkal nagyobb tapsot érdemel.

2. ZÖLD TEA: egy könyv zöld borítóval.

Ahogy ránézek a polcokra három zöld borító is a szemembe ötlik: Szerb Antaltól A Pendragon-legenda (nagyon elvont, még párszor elkell olvasnom, hogy megértsem), Márai Füveskönyve (vannak kimondottan jó tanácsok benne), és Thomas Brezina Katie Cat c. regénye. Utóbbi a legkedvesebb könyven és azt hiszem az volt az 'első' is (kemény 300 forintért vetten egy leárazáskor 3000 helyett).

3. FORRÓ CITROMOS TEA MÉZZEL: egy könyv, ami átmelengeti a lelked.

Nem tudok egyet mondani mert kettő van (igazából mindegyikhez tudnék vagy ötöt mondani): Palotai Boris Viharos mennyország  és Fehér Klára Bezzeg az én időmben c. kötetek. Mindkettő az élet egyszerű nehézségeit (najó egy kicsit elvetemült vagyok - hiába elvégre egyszer magyartanár akartem lenni: mert hiszen ez egy oximoron) írja le: Imádom. Ezek azok a könyvek amiket egy huzatra végigolvasok (meg az összes többi amit nem tudok letenni :)

4. ÖTÓRAI TEA: egy könyv, amit angolul (vagy egy másik idegen nyelven) olvastál.

Nos érdekes a helyzet: angolul ugyan kevesebben olvasok mint németül de ez nem akadályoz meg semmiben. Angolul eddig egy olyan, relatív könnyített olvasmányom volt ami tetszett:  Jerome K. Jerome Three Men in a Boat (To Say Nothing of the Dog) című kötete volt. Imádtam azt az egyszerű angol-abszurd humort. Akit egy kicsit is vonz a téma, Youtube-on fennt van egy egyórás filmváltozat angolul. Németül pedig már sok könyvet olvastam, a mostani egy letehetetlen thriller: Daniel Westland Polsprung-Die Welt spielt verrückt. Röviden a tartalma: Egy fizikus rájön, hogy a mágneses pólusok a földön helyet fognak cserélni. Ezt a megfigyelését közre akarja hozni egy konferencián de egy titkos szervezet (amit az USA kormánya tart fennt) elrabolja, a férfi családját pedig üldözni kezdik. Kihagyhatatlan volt belőle persze a hidegháborús ellentétek bemutatása. Aki tud németül vagy esetleg megtalálja magyarul annak ajánlom az elolvasását.

5. GYÓGYTEA: egy könyv, amit kényszerből olvastál.

Nem volt ilyen, mert azokat NEM olvastam el. Talán ide lehetne sorolni Jókai A kőszívű ember fiait. Egyszerűen nem bírtam elolvasni, pedig maga a téma tetszene (bár megnéztem a filmet de az is túl hosszú volt). Ráadásul azt sem mondom, hogy nem szeretem Jókait, mert akkor hazudnék. Amik kimondottan tetszettek tőle: A névtelen vár, A cigánybáró és az Új földesúr.

6. FEKETE TEA: egy olyan akciódús könyv, amin biztosan nem tudnál elaludni.

Inkább olyan akad amit nem tudtam letenni. A legesleg-akciódúsabb címet nyerte megosztva: Dan Brown Angyalok és démonok; Ken Follett: Zérókód és Az egy férfi Szentpétervárról továbbá Friedrich Forsyth A negyedik jegyzőkönyv és nem utolsósorban Jaffrey Deaver Bármi áron. Ne kérjétek azt, hogy válasszak mert nem lehet.

7. JEGES TEA: egy hamisíthatatlan nyári olvasmány.

Én nem szoktam évszakhoz kötni az olvasmányaimat. Bármikor-bármit a jelszavam. Talán ami nekem igazán nyári 'szórakozzunk rajta' kategóriába tartozik az Bálint Ágnes Szeleburdi Családja. De mint említettem bármikor elolvasok bármit.

8. KALINKA SZAMOVÁR: egy könyv, amit csak az alkohol tett volna elviselhetővé.

Ha szereted a magyar szentimentalista irodalmat kérlek ne olvass tovább. Kármán József Fanni hagyományai c. írása egyszerűen fizikai fájdalommal járt. Hála az égnek nem volt még száz oldal sem.  

 

 És akkor egy kis ízelÍtő a könyvborítókból :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://majanaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr688179466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása